vinkje20.000 Cartridges online !
0485-471212
vinkjeLaagste prijs!
vinkleVoor 16.00 uur besteld, morgen in huis!
vinkje1 jaar lang 100% garantie!
Winkelwagentje

Annuleren en retouren

Afkoelingsperiode
Gocartridge.nl doet er alles aan om uw bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Mocht u toch willen afzien van uw aankoop, kan dat binnen 14 dagen na aankoop. Dit noemen wij de zogenaamde afkoelingsperiode. Deze periode gaat in op de dag dat het pakket door of namens u in ontvangst is genomen. Voor retourzending kunt u onze retourprocedure hanteren.

Wat te doen in de volgende situaties:
U heeft helaas een verkeerd artikel besteld:
Ondanks het zoeksysteem op printer type of cartridge nummer, kan het voorkomen dat u onverhoopt een verkeerd artikel heeft besteld. U kunt onze retourprocedure hanteren.

U heeft een verkeerd artikel ontvangen of uw zending is niet compleet:
Controleer na ontvangst altijd of uw zending compleet en correct is. Mocht er een verkeerd artikel geleverd zijn of een artikel ontbreken, kunt u dit melden bij de klantenservice klantenservice@gocartridge.nl maar u kunt natuurlijk ook gewoon bellen 0485-471212. Wij zorgen er dan voor dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen. Samen komen we tot een oplossing.

U heeft een defect artikel ontvangen:
Als u een defect artikel heeft ontvangen, kunt u onze garantieprocedure hanteren. Ook dan zullen we samen tot een oplossing komen.

Annuleren
U kunt uw bestelling of een artikel uit uw bestelling makkelijk annuleren. U volgt de stappen 1, 2 en 3.
Zodra uw bestelling succesvol is geannuleerd, komt uw betalingsverplichting te vervallen. Eventuele betalingen worden dan zo spoedig mogelijk teruggestort.
Het is mogelijk dat uw bestelling niet meer geannuleerd kan worden omdat deze al verwerkt is. In dit geval ontvangt u een email waarin wij aangeven dat de zending is overgedragen aan onze bezorgdienst. U kunt uiteraard uw bestelling binnen 14 dagen kosteloos retourneren.

Bestelling geannuleerd door GoCartridge
Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen worden geannuleerd.
- Het artikel is toch niet leverbaar.
- De adresgegevens zijn niet correct (met name bij nieuwbouwwijken en adressen in België)
Als een bestelling is geannuleerd, dan komt uw betalingsverplichting te vervallen of u ontvangt het betaalde bedrag terug.

Annuleren lukt niet of is niet gelukt
•    Het lukt me niet mijn bestelling te annuleren, wat moet ik doen?
•    Ondanks mijn annuleringsverzoek heb ik mijn bestelling toch ontvangen, wat moet ik nu doen?

Retourprocedure
Voor een retourzending kunt u de volgende procedure hanteren:
•    Vraag binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling een RETOUR-nummer aan.
•    Vul hiervoor het retourformulier compleet in en stuur deze naar klantenservice@GoCartridge.nl
•    De bestelling dient zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het toekennen van het RETOUR-nummer retour gestuurd te worden.
•    De verpakking van printersupplies is belangrijk. Deze producten dienen daarom onaangebroken, in originele verpakking en onbeschadigd te zijn. Kijk voor meer informatie bij de praktijkvoorbeelden.
•    Indien een verpakking toch beschadigd is, kan GoCartridge.nl er voor kiezen het product deels te vergoeden.
•    Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de verpakking.
•    Verpak de retourartikelen in een doos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.
•    De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons worden toegestuurd.
•    Op de retourzending dient duidelijk het RETOUR-nummer vermeld te staan.
•    De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder

Download hier het retourformulier.

Get Adobe reader - GoCartridge.nl 
Voor het invullen van het retourformulier heeft u een recente versie
van Adobe Reader nodig. Download hier gratis de laatste versie.

Uitgesloten van retour sturen zijn:
•    Aangebroken of beschadigde verbruiksartikelen zoals cartridges en toners.
•    Artikelen die in opdracht van de koper zijn vervaardigd.
•    Artikelen anders gekocht dan via de postorder.
GoCartridge.nl behoudt het recht om geretourneerde produkten te weigeren of om slechts een gedeelte van het faktuurbedrag te crediteren, wanneer het produkt reeds geopend, gebruikt of beschadigd is.

Praktijkvoorbeelden
Printersupplies zijn artikelen die na opening beperkt houdbaar zijn en kunnen gevoelig zijn voor stof, vingerafdrukken en (zon)licht. De verpakking van een cartridge of toner is daarom belangrijk voor de houdbaarheid en kwaliteit van het product. Artikelen zijn hierdoor vaak verzegeld, vacuüm verpakt of verpakt in stof/lichtdicht materiaal. Dit soort verpakkingen zijn na het openen niet meer te herstellen.

Voorbeeld retourrecht printersupplies:

Wat kan niet?
U bestelt een verbruiksartikel voor uw printer, u pakt deze uit en bij de installatie komt u er achter dat het artikel niet past. Het artikel blijkt niet voor uw printer geschikt te zijn. Omdat het artikel volledig is uitgepakt, is deze onverkoopbaar en vervalt het recht op retour.

Wat kan dan wel?
Uitpakken van dit product is niet nodig om de juistheid te controleren. Op de verpakking van een artikel staat altijd het unieke nummer, vaak het soort product en voor welke printers het artikel geschikt is. Het nummer van het artikel kunt u controleren op het oude (lege) artikel, via de zoekfunctie op de website, in de handleiding van uw printer of bij onze klantenservice. Hiermee kunt u eenvoudig controleren of dit het juiste artikel is en is opening van de verpakking niet nodig. Een verkeerd besteld artikel in een gesloten verpakking valt wel gewoon onder het retourrecht.

Voorbeeld retourrecht printer:

Wat kan niet?

U bestelt een printer en installeert de cartridges. Na een paar afdrukken is de kwaliteit toch niet wat u er van had verwacht. Omdat de printer in gebruik genomen is, vervalt het recht op retour.

Wat kan dan wel?

U kunt de printer voorzichtig uitpakken en beoordelen. U kunt bijvoorbeeld het menu bekijken en het gebruiksgemak inzien. Als het product ongebruikt, onbeschadigd en compleet is, valt dit gewoon onder het retourrecht.
Heeft u vragen over het retourneren van producten? Neem dan contact op met de klantenservice.